onsdag 11. mars 2009

Dagens funderinger

Nå er det snart torsdag, tenkte derfor at jeg skulle lage en liten liste over di tingene som jeg har opplevd, fundert på og konkludert med i løpet av dagen som har gått:

- I dag lærte jeg faktisk noe nytt og nyttig på skolen, gramatikkmessig. Og jeg hadde en samtale med læreren etter timen, sa myyye feil, men hun forsto i allefall hva jeg mente

- Jeg tok bussen for første gang i dag, og billetten koster bare 1,25 euro, altså snaue 11 kr, det er jo kjempebra og billig.

- På bussen møtte jeg Faled (? jeg vet faktisk ikke akkurat hva han heter :/ tørr ikke spørre en gang til..) fra klassen min. Han er fra saudi-arabia. Jeg lærte to nye ting om han; han er 27 år og han er gift (!!) Kona hans studerer også på skolen. Jeg så nok ganske sjokkert ut da han sa at han er gift fordi, you see, jeg har liksom gått rundt og trodd at han er ca 21 år, maks maks 23 liksom. så da han sa at han var gift tenkte jeg; oi, det var tildig å gifte seg! men ja, siden han er 27 så er det jo ikke sjokkerende likevel.. hehe

- Vi (Julie, karla og jeg) tok bussen til Ikea (hurra!) jeg kjøpte meg vaskebalje, luktelys og handduk! I tillegg spiste jeg kjottboller i cafeen og, til slutt, det aller beste, så kjøpte jeg svensk melkesjokolade, kanelgiffler og Kalles kaviar :D Gud som jeg har kost meg i kveld gitt!

- Da jeg kom hjem sånn i firetiden var jeg dausliten..etter at jeg hadde betalt husleia mi, 600 euro cash (ja, jeg var redd for å bli rana da jeg gikk fra minibanken!) tok jeg en lur og spiste knekkebrød med kaviar til middag!

- Så leste jeg om skolemassakren i Tyskland og kjente at jeg ble dårlig.. fy fader.. jeg vet ikke hva mer jeg klarer å si.

- Klokka ni møttes vi som vanlig utenfor skolen og gikk opp til torget. Der møtte vi tilfeldigvis på noen franskmenn som kjente igjen Karla. Karla gikk seg vill her om dagen nemlig, og disse jentene hjalp henne med å finne veien hjem igjen.
De var veldig hyggelige. De skal ta oss med ut på en klubb i morgen kveld (torsdag er studentkvelden i Tours) og hu ene, Claire, har lovet at hun skal lage en quiche til oss en dag! Jeg håper at hun mente det, for d kunne jeg virkelig tenkt meg! Jeg fikk altså snakket masse fransk ikveld, selv om det blir en del..."eeeeh..comment dire..je ne sais pas.." artig for ungan!

Nå skal jeg sove! jeg gleder meg virkelig ikke til i morgen tidlig.. da skal vi i språklabben og gjøre uttaleøvelser og muntlig diktat :/ c'est très difficile.. og jeg er crap. skjønner ikke hvordan selve språkboksen funker engang,..
Har store planer om å sitte på biblioteket noen timer etter skolen i morgen før vi skal ut.. her må det pugges verb.

bisous

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar